فایل ورد word جلوه هاي موسيقايي روايت هاي چندآوا در ادبيات داستاني و نمايشي ايران، نمونه هاي مطالعاتي بازي آخر بانو اثر بلقيس سليماني و نمايشنامه افرا نوشته بهرام بيضائي

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد word جلوه هاي موسيقايي روايت هاي چندآوا در ادبيات داستاني و نمايشي ايران، نمونه هاي مطالعاتي بازي آخر بانو اثر بلقيس سليماني و نمايشنامه افرا نوشته بهرام بيضائي دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد word جلوه هاي موسيقايي روايت هاي چندآوا در ادبيات داستاني و نمايشي ايران، نمونه هاي مطالعاتي بازي آخر بانو اثر بلقيس سليماني و نمايشنامه افرا نوشته بهرام بيضائي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word جلوه هاي موسيقايي روايت هاي چندآوا در ادبيات داستاني و نمايشي ايران، نمونه هاي مطالعاتي بازي آخر بانو اثر بلقيس سليماني و نمايشنامه افرا نوشته بهرام بيضائي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد word جلوه هاي موسيقايي روايت هاي چندآوا در ادبيات داستاني و نمايشي ايران، نمونه هاي مطالعاتي بازي آخر بانو اثر بلقيس سليماني و نمايشنامه افرا نوشته بهرام بيضائي :


سال انتشار : 1393

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات تطبيقي هنر

تعداد صفحات :18

روایت های چندآوا به یک معنا ناظر بر متونی ادبی یا نمایشی هستند که در آن ها چند رشته سخن متفاوت و متنوع به گونه ای همزمان به طرح یک واقعه یا بازنمود روایی آن می پردازند. در این نوع از شیوه های بیان ادبی، راوی معمولا در نقش دو یا چند شخصیت ظاهر شده و همزمان از چند تراز روایی مختلف به طرح و گسترش رخداد مورد نظر خود اقدام می کند. از این رو، صدای راوی داستان نه تنها در موقعیتی حاکم یا مسلط بر فراز صداهای دیگر اشخاص حاضر در جهان ادبی یا نمایشی قرار نگرفته بلکه برعکس کاملا همجوار و همتراز با آن ها نیز شنیده می شود.بنابر آنچه بیان شد، در این مقاله تلاش شده است تا با تکیه بر پاره ای از الگوهای نظری رایج در سازماندهی اصوات و تنظیم قطعات موسیقایی و به کارگیری روش پژوهش تطبیق مقایسه ای، به نحوه عملکرد کانون های روایی و نقش آن ها در پیشبرد داستان و نمایشنامه توجه شود.مساله آن هم بر طرح شاخص ها و شواهدی مبتنی بر همترازی عملگرهای چندآوایی در جهان های داستانی و نمایشی ایران استوار است. نگارندگان در پژوهش حاضر برای طرح و توسعه ایده اصلی خود به مقایسه جلوه های چندآوا در رمان بازی آخر بانو از بلقیس سلیمانی (1388) و نمایشنامه افرا، یا روز می گذرد از بهرام بیضایی (1391) پرداخته و با مراجعه به مهم ترین آموزه های میخائیل باختین، قابلیت های چندآوایی در الگوی روایتگری دو نمونه یادشده رابررسی کرده اند. یافته های حاصل از سنجش کیفی مولفه های چندآوای این پژوهش بیانگر این است که حضور متکثر صداهای گروهی، گسست انحصار در ایفای نقش عاملیت های روایی، سیالیت و انعطاف پذیری سویه های روایتگری ادبی یا نمایشی و البته چگونگی توزیع اصوات میان اشخاص داستان و نویسندگان این آثار، گمان تطبیق تجربه ای چندآوا را در این نمونه های مطالعاتی تایید می کند.
كلید واژه: چندآوایی، رمان، نمایشنامه، موسیقی، سلیمانی، بیضائی

لینک کمکی