فایل ورد word بررسي يادگيري و حافظه شنوايي-کلامي در کودکان 11-9 ساله فارسي زبان و تعيين مقادير هنجار در جمعيت مورد مطالعه دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد word بررسي يادگيري و حافظه شنوايي-کلامي در کودکان 11-9 ساله فارسي زبان و تعيين مقادير هنجار در جمعيت مورد مطالعه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد word بررسي يادگيري و حافظه شنوايي-کلامي در کودکان 11-9 ساله فارسي زبان و تعيين مقادير هنجار در جمعيت مورد مطالعه،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد word بررسي يادگيري و حافظه شنوايي-کلامي در کودکان 11-9 ساله فارسي زبان و تعيين مقادير هنجار در جمعيت مورد مطالعه :
سال انتشار : 1393
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشي نوين (journal of MODERN REHABILITATION)
تعداد صفحات :10
زمینه و هدف: حافظه و یادگیری به ویژه یادگیری شنوایی - کلامی از جمله عوامل تاثیر گذار بر شکل گیری و رشد مهارت های شناختی در کودکان می باشد .ارزیابی این عامل تاثیر گذار به روش های مختلفی میسر است. آزمون ری یک ابزاربالینی با ارزش برای این منظور می باشد. نسخه فارسی آن در کودکان فارسی زبان تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است. هدف از پژوهش حاضر بررسی روند یادگیری و حافظه شنوایی - کلامی در کودکان فارسی زبان با استفاده از نسخه فارسی آزمون یادگیری/حافظه شنوایی - کلامی ری و همچنین مقایسه نتایج بدست آمده با مطالعات سایر کشورها بر روی کودکان می باشد.روش بررسی: مطالعه مقطعی حاضر روی 86 کودک هنجار در محدوده سنی 11-9 انجام شد و جنبه های مختلف حافظه از جمله یادآوری آنی، یادآوری تاخیری، توانایی بازشناسی، سرعت فراموشی، تاثیر تداخل و روند یادگیری با استفاده از نسخه فارسی آزمون شنوایی - کلامی ری بررسی گردید.یافته ها: بین امتیازات مراحل 1 تا 5 آزمون ری تفاوت معناداری مشاهده شد (P<0.05) میانگین امتیازات مراحل آزمون از 7.34 در مرحله اول به 13.93 در مرحله پنجم افزایش یافت. میزان پاسخ های صحیح در دخترها نسبت به پسرها بیشتر بود (P<0.05). بین یادآوری آنی و تاخیری تفاوت معناداری مشاهده نشد (P<0.05) بین یادآوری تاخیری با امتیاز بازشناسی تفاوت معنادار بود (P<0.05). میزان تداخل پیش گستر، تداخل پس گستر، سرعت فراموشی به ترتیب برابر 0.97، 0.87، 0.37 بدست آمد.نتیجه گیری: نسخه فارسی آزمون ری در شرایط بالینی عملکرد حافظه و یادگیری شنوایی کلامی را به خوبی مورد ارزیابی قرار می دهد. رشد پاسخ های صحیح از مرحله اول به مرحله پنجم در آزمون ری، اثر یادگیری در کودکان را نشان داد. بر اساس مجموع نتایج به دست آمده، عملکرد حافظه و یادگیری شنوایی کلامی در کودکان در نسخه فارسی این ازمون با جمعیت مشابه در سایر کشورها قابل مقایسه است.
كلید واژه: حافظه، کودک، یادگیری شنوایی کلامی، آزمون ری
